Česká správa sociální zabezpečení (ČSSZ) vychází opět vstříc požadavkům svých klientů a vytvořila novou službu v podobě systému pro online objednání schůzky na okresní správu (v Praze Pražskou, v Brně Městskou, atd.)
Základním smyslem tohoto systému je možnost klientů naplánovat si schůzku tak, aby jim termín a čas vyhovoval. Možnost navštívit OSSZ bez předchozí objednání trvá stále.
Všichni občané mohou tento systém využívat od konce letošního března. Mimo to mohou lidé přijít vyřídit své záležitosti i každý všední den v úředních hodinách bez objednání.
ČSSZ spustila zatím systém ve zkušebním režimu a po nějaké době potřeby svých klientů vyhodnotí. Velkou výhodou tohoto systému bude bezpochyby i to, že každá OSSZ si může přizpůsobit systém svým potřebám a požadavkům. Dá se říci, že tento systém bude ušit na míru klientům, kteří jsou v kontaktu s konkrétní OSSZ.
Online objednávkový systém připravil pro ČSSZ tým odborníků IT z OSSZ, tudíž se velmi ušetřily náklady i čas.
Možnost online objednání naleznete zde
Termíny si můžete rezervovat na tyto služby:
- Žádost o důchod – starobní, invalidní, pozůstalostní
- Žádost o důchod s mezinárodním prvkem
- Žádost o vystavení potvrzení o bezdlužnosti
- Žádost o povolení splátek dlužného pojistného (penále)
- Žádost o určení příslušnosti k právním předpisům sociálního zabezpečení pro zaměstnance (vyslání, souběh, výjimka, formuláře A1)
U jednotlivých bodů je k dispozici objednací kalendář. V současném provozu je možné se objednat na dny pondělí až středa s předpokládanou dobou schůzky 30 minut.
Klienti OSSZ, kteří navštěvují úřady v Jihočeském kraji se mohou objednat online na vyřízení žádosti týkající se důchodu tuzemského či důchodu s mezinárodním prvkem. Na OSSZ se mohou klienti dostavovat ve dnech a časech stanovených objednacím kalendářem. Termíny se stanovují podle podmínek místní OSSZ v Jihočeském kraji a mohou být různě upravovány.